.::. Cuba Tengok Berapa Ramai Orang Yang Ziarah .::.

Thursday, June 28, 2012

Pokok


Pada suatu hari.. ada seorang lelaki masuk ke dalam hutan, lalu sepanjang dia di dalam hutan dia berehat di bawah pokok seketika. Selepas itu, dia boleh tertidur di situ dengan begitu lena sekali. ^^ !

Sepanjang dia tertidur disitu, dia bermimpi seorang perempuan datang pada dia .. dan perempuan itu berani melamar lelaki itu untuk menjadikan suami ( haha tak tahu la betul ke tak ayat ni, )  Selepas itu, lelaki itu dengan terkejut lalu dia terjaga dari tidur.. ^^ !

Lelaki itu pun terus kan perjalanan .. ( entah lah tak tahu la apa tujuan lelaki ni masuk hutan, haha ^^ ! ) Dia jalan dan berjalan lagi dan jalan lagi,, sampai la dia ternampak satu sungai ni , dia terus tuju pada sungai itu dan dia terus berkhelah sekejap untuk alas perut .

Tetiba, dia ada ternampak ada 5 orang sedang bermain air sungai itu . Tak jauh dari tempatnya. Selepas tu, dia pun pergi lah kat tempat mereka main tu. Dia pun tegur '' Assalamu'alaikum, kamu semua ni da lama masuk kat dalam hutan ni? " Mereka jawap " Wa'alaikumussalam, da lama jugak la, dari pukul 8 pagi kami berjalan. " . Lelaki itu terus berbual-bual untuk memperkenalkan diri sesama lain. ( betul ke tak ayat ni hehe )

Selepas tu , mereka pun pulang dan lelaki itu pun turut sekali join.. Senang sikit ada teman boleh berborak-borak, kalau jalan sorang-sorang , senyap je. takut tu tak de la, orang lelaki mesti kena berani ma.. :)

Oh lupa nak bagi , lelaki yang jumpa mereka di sungai tadi tu , lelaki tau bukan perempuan. ^^ ! ( takut korang salah anggap nanti hehe ^^ ! ) Selepas itu, mereka pun dah sampai ke jalan keluar. Mereka pun balik dan lelaki itu masih tercegat ( maksud nya macam diam kot )  kat dalam kereta .

Dia masih tertanya-tanya pada diri dia, "kenapa aku boleh mimpi perempuan yang melamar aku? Siapa dia? " Hati dia yang bercakap. hehe ^^ ! "Argh! itu mimpi, bukannya kenyataan pun. " orang tu sangka baik. mimpi semuanya bukannya boleh percaya pun.

SELEPAS SEMINGGU KEMUDIAN ..



Dia ada terjumpa seorang perempuan , lalu dia pun tegur , selepas tu mereka pun berkenalan la,, sampai seminggu jugak la lelaki itu berkenalan dengan perempuan tu, niat lelaki tu betul, sebab dia memang nak kawen sangat haha ^^ !

Lelaki itu terus melamar perempuan dan perempuan itu pun setuju.. then mereka pun kawen la... haha ^^ !
Habis cerita.

Sebenarnya saya bosan jadi saya main cerita je la.. so sape yang tak suka tu tak payah layan okay.
^^!
Ok bye
Wassalam

No comments:

Post a Comment