.::. Cuba Tengok Berapa Ramai Orang Yang Ziarah .::.

Thursday, July 12, 2012

Budak Lagi


Assalamu'alaikum

Hi... Apa khabar? Sihat? Saya harap korang sihat disampingi sahabat-sahabat , keluarga dan di mana anda berada. ^^ !

Ok, hari ini saya nak cerita tentang topik "Budak Lagi". Maksudnya umur budak yang 2 - 4 tahun.. haha.. Masa zaman saya kecik, memang kelakar .. Saya akan ceritakan sebanyak mana yang saya ingat dan umi saya pun ada jugak cerita tentang saya semasa saya kecil.

1. Saya meniru umi saya basuh baju , tapi saya pergi ambil lampin yang saya pakai tu, ( lampin pakai buang  haha ^^ !) rendam kat dalam aquarium ikan... haha ^^ ! siap letak Nila ( yang warna biru tu ) .. Habis ikan dalam tu mati .. ( kelakar sangat :D hahahaha)

2. Umi saya selalu letakkan losyen kat kaki , tangan, dan badan saya, lepas tu umi letak kat atas meja. So saya pergi ambil losyen tu melalui kerusi.. Then bila dah dapat, saya pergi picit banyak-banyak losyen tu dan terus sapu di badan kucing.. ( hahahaahhah ^^ !) habis satu badan kucing tu saya pergi sapu dengan losyen. Tapi umi jugak yang kena mandi kan kucing tu balik.. kecian kucing tu dan umi ... ;)

3. Selalu jugak tengok umi sterika baju, tapi kali ni,, umi sterika kat bawah sebab meja dia da patah. haha ^^ ! So masa umi tinggalkan sterika tu, sterika tu still panas lagi. Masa tu saya dengan adik lelaki saya sahaja yang ada kat situ. Lepas tu saya pergi ambil sterika tu pergi gosok kat atas kaki adik saya .. hahaha ^^ ! nakal nya ...

4. Kat dalam bilik parent saya katilnya jenis spring. Jadi bila lompat memang best la, dan melambong tinggi la nampaknya. haha ^^ ! So masa saya lompat-lompat.. sekali tu, saya boleh terlekat dekat tempat penyangkut baju yang jenis mata kail ( tersangkut dibibir saya. )  Fuh masa tu saya jerit kuat-kuat la.. dan menangis la apa lagi, tp alhamdullih bila dah besar bibir saya still comel tau.. haha ^^ ! Syukur ....

Dan yang terakhir...

5. Saya selalu dengar umi saya panggil ayah saya " YANG " pas tu saya pikir sorang-sorang kenapa umi panggil ayah " YANG " kenapa tak panggil " AYAH " hahaha masa tu saya budak lagi dan pikiran pun masih budak-budak yang tak matang.. :) ... pas tu saya pun try la panggil " YANG ". Umi pun tegur saya..

Umi : Ish! kamu ni, jangan panggil "yang" panggil "ayah"..
Saya : Kenapa tak boleh?
Umi : Kamu kecik lagi la ...
Saya : erk.. hmmmm :( ( sambil tu garu kepala dengan penuh tertanya-tanya.. )

hahaha,, memang lucu.. :) Sebenarnya banyak lagi cerita tapi setakat ni je la dulu ya..

Ok terima kasih atas sudi membazirkan masa anda di dalam cerita ni.. hehehee.. Saya harap korang suka. bye.
Wassalam

No comments:

Post a Comment