.::. Cuba Tengok Berapa Ramai Orang Yang Ziarah .::.

Monday, August 20, 2012

Hari Raya Pertama

Assalamu'alaikum...

Hi semua.... Nak tahu tak semalam, satu hari suntuk saya asyik makan je... haha ^^ ! Yela, pagi tu serapan kat umah nenek, pas tu lepas habis solat sunat Hari Raya , terus salam-salaman dan bermaaf-maafan. Tapi sayangnya, saya terlupa nak bawak camera... huhuhuhuhu .. tapi tak pela, asalkan boleh cerita kat sini pun jadi lahh.. :)

Tengahari pulak, kami sekeluarga terus ke rumah Pak Ndak saya pas tu makan lagi. Makan ketupat, laksa pining, nasi kambing, dan sebagainya.. memang kenyang habis lah,

Lepas Zohor, kami terus bergerak ke kampung belah ayah pulak. Kejap je, dalam 20 minit sampai lah. Sampai sahaja di sana, saya terus makan. Makanannya seperti biasa laa.... ( dah 3 kali aku makan ^^ ! )

Lepas Asar, kami beraya dirumah Tok Ngah dan rumah kawan ayah... masa rumah Tok Ngah saya makan jugak, dan begitu jugak rumah kawan ayah saya.. hidangannya pun sama jugak, ( ketupat, rendang, lemang dan sebagainya.. )

Dalam siang hari saya makan 5 pinggan, tapi bila malam saya tak makan pun hanya minum air je. ^^ ! ... sebab malam untuk proses perut. Dah penuh sangat tangki makanan saya .. ^^ !

Ok, disini saya hanya dapat tangkap gambar sikit je, tak banyak pun tapi masalahnya, dalam gambar semua tu, saya tak de. Sebab saya yang tukang ambil gambar.. hahaha ^^ ! tak pe la, asal kan saya OK. ^^ !


Baru lepas habis makan

Mak uda nak bagi duit raya....yeyyy

Salam-salaman sebelum balik

baru lepas habis beraya 

action jap sebelum masuk rumah nenek ... 

peace ! 

adik second and last 

Ummi and adik yang ketiga

Jadi model jap 

chewahh.... 

handsome tak?

tengok perigi untuk tenang kan jiwa.. hahaha 

^__^ 

Budak ini suruh tangkapkan gambar masa nak buka kasut dia tu.... 
Ini gambar kat rumah Tok Ngah saya
Sedapnya dia minum air..

No comments:

Post a Comment