.::. Cuba Tengok Berapa Ramai Orang Yang Ziarah .::.

Wednesday, August 1, 2012

Merepek

Assalamu'alaikum...


Hi ... apa khabar semua? sihat? Okayyyy.., saya pasti, dan yakin pada yang setia membaca blog saya ni, mesti dia sihat wal a'fiat.. disampingi keluarga dan kawan-kawan... ^^ !

So.. hari ini saya nak cerita apa-apa sahaja... sebab???  nak tahu..??? jom kita bazir kan masa kejap dekat sini..... ! ^^ !

Pagi tadi saya bangun seperti biasa dalam pukul 4.00 pagi.. pas tu buat lah perkara yang sama .. mesti korang tahu kan.. kalau yang nak tahu sangat boleh je cakap tapi .. macam tak molek pulok .. hihi.. ok-ok saya cakap jugok la... saya solat sunat jap pas tu baca yassin.. then online lah apa lagi.. ^^!

Pertama sekali saya akan online facebook dulu, pas tu baru yang lain seperti twitter, ym, skype, email, youtube .. dan macam-macam lagi lah.. ^^ !

Pukul 5.30 pagi.. saya terus sahur..menu hari ni... lauk ikan lemak cili api. dan air milo.. dan kurma 2 biji je.. ^^ ! Pas tu terus siap-siap untuk solat fardhu subuh..

Selalunya lepas solat subuh , saya mesti tadarus sampai mata ngantuk .. pas tu saya akan terus tidur ... TAPI !!!!! kenapa hari ni tak ngantuk maa.....!! tadi saya ngaji dalam setngh jam pas tu sambung balik online.. zaman sekarang kan dah mudah , nak online semua tu guna henset pun dah cukup..

Ok, saya pun online macam biasa, pas tu dalam pukul 7.30 pagi lebih, saya dapat kawan baru dari Austria ... Hmm mungkin saya tak boleh tidur sebab otak belah kiri saya sedang berjalan.. untuk mencari ayat-ayat dalam bahasa inggeris. Mungkin jugak kan?! .. patut lah tak boleh nak tidur, tapi ni asbab.. ! Yang beri tidur tu semuanya kehendak ALLAH S.W.T.. 

Lepas tu berborak ngan umi kejap... sampai pukul 9.30 pagi saya terus ke bank untuk bayar duit internet. Sampai je rumah, dapat call dari auntie, suruh ambil dia kat hospital...

Dalam perjalanan tu, saya berbual lagi ngan umi.. ( Tak habis-habis berborak ngan umi .. sebab umi la kawan sejati kita dari kecik hingga lah sekarang, ^^ ! )

Saya : Umi, akak nak pergi luar negara orang putih boleh tak? tak pun paling dekat Singapore..

Umi : Banyak duit akak,!  Hmm.. nak pergi tu boleh, tapi yang paling penting umi nak akak kawin dulu.. Lepas tu bawa suami tu pergi jalan jauh-jauh pun tak pe.. Umi risau lah anak umi pergi naik flight sorang-sorang. Bahaya..

Saya : Umi, akak pandai jaga diri, InshaALLAH ALLAH akan jaga akak ..

Umi : Memang lah , tapi tak elok la sayang..

Saya : Hmm... ( hanya terdiam dan memikirkan sesuatu. tapi tak tahu nak fikir apa.. hihi ^^ !)

Umi : Eh, Akak sekarang dah pandai cakap 'omputih' belum?

Saya : Belum, still kekok and tergagap macam orang baru nak berlatih cakap..

Umi : Haaaa ... Akak kena fasih dulu dalam bahasa 'omputih' .. Nanti dah pandai umi nak dengar. Pas tu kalau dah lulus .. umi izinkan kamu pergi jalan-jalan..

Saya : Yeke ni.. Macam tak percaya je..

Umi : Tengok tu, bila umi bagi semangat, dia pulak yang main-main..

Saya  : Hehehe .. Sorry....

Sampai je di hospital , saya pun angkut lah auntie dan nenek saya tu ke dalam kereta,...  ^^ !

Hmm.. saya dah mula tak ada idea ni .. so, setakat ni je lah yang saya nak taip untuk hari ni.. Tapi apa-apa pun.. saya tak boleh nak tidur ni!! Sabar je la....

Ok Terima kasih banyak-banyak sebab luang kan masa kat dalam ni, walaupun tak best jalan cerita nya .. saya minta maaf sangat-sangat.. I'm Sorry ^^ ! ...

Wassalam.

2 comments:

  1. done following you, Qaseh! singgah2 la blog kita ye? leeyadiyana.blogspot.com. leeya x dpt nk komen entry y psl skating tu, so i leave it here! liya pon skating jugak, harap bole tunjuk ajar ye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih. Insha ALLAH. :) Nanti saya akan tunjukkan bagaimana cara main kasut roda ni ya. :)

      Delete