.::. Cuba Tengok Berapa Ramai Orang Yang Ziarah .::.

Friday, August 10, 2012

Persiapan Raya

Assalamu'alaikum...


Halluuu...  ^^ ! hihihi... Rindunya hai...Okayyy, macam mana dengan persiapan korang untuk raya? Mesti ada yang dah standby awal-awal dan ada yang dah siap baju raya tu sebelun bulan Ramadhan right. ^^ !

Baju raya saya punya?! Oh,, saya rasa,, saya kena pakai baju raya tahun lepas lah nampak nya.. sebab baju tahun lepas tu nampak macam molek lagi. Baju raya memang dah beli tapi nampak macam ketat pulak. haha ^^ !

Baju raya warna tahun ni, warna kelabu. Tapi rasanya tak nak lah pakai sebab badan saya dah mula naik.. huhuhuhu .... so kena pakai baju tahun lepas , warna purple. ^^ !

Tak kisah lah orang nak kata apa pun, yang penting bersih, molek, dah cukup! :)

Kuih Raya? Hmm just beli kerepek je lah.. hahaha... senang, dan ringkas.

Kasut ? Saya suka kasut yang tinggi, bukan yang kasut tumit tinggi tu, dia macam kasut tropa ( tak tahu lah apa ejaannya main hentam je la hihi ) yang orang guna kat dalam 'tandas' haha ^^ ! Tapi kasut tu jenis moden ya.. InshaALLAH kali ni saya beli kasut sarung je, senang sikit. Tengok lah macam keadaan.. tengah fikir lagi :)

Sebenarnya, apa yang barang kita tu masih boleh guna lagi, tak perlu lah kita nak tukar yang baru. Seperti macam rumah mak saya, langsir .. umi saya tak akan tukar selagi langsir tu masih boleh digunakan. Bila kotor basuh. kan senang. Jimat sikit duit. ^^ !

Hmm lagi apa yang nak cakap kan lagi ya... Rasanya sampai disini kot, ^^ ! Okay , saya nak undur diri dulu.
Wassalam.

No comments:

Post a Comment